Екскурсії рідним краєм - це цікаво і пізнавально!
Качанівка - це святиня! |
Тростянець -це не Трускавець - це рідна Чернігівщина! |
У "Межигір`ї" аншлаг-2014! |
Біля остерського джерела Параскеви П`ятниці |
Остерський краєзнавчий музей - все дороге і рідне.
Музей Великої Вітчизняної війни. А хочеться миру...
Майдан у березні 2014 р. |
tation/u/0/
ІСТОРИЧНІ АЛГОРИТМИ
Пропоную для
організації роботи на уроці та виконання домашнього завдання історичні
алгоритми
ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ З
ІСТОРІЇ
1. Визначте,
у якій послідовності краще виконувати завдання: усні завдання повинні
чергуватися з письмовими; виконавши завдання з якогось предмета, слід
переходити до найбільш близького до нього.
2. Ознайомтеся
зі змістом домашнього завдання. Якщо на уроці під час вивчення теми робилися
якісь записи, їх обов’язково слід переглянути перед читанням відповідного
параграфа підручника-це допоможе згадати дану тему.
3. Прочитайте
текст параграфа. Складіть за необхідності план вивченого матеріалу. Складання
плану дозволяє досить легко засвоїти матеріал.
4. Для
запам’ятовування тексту зовсім не треба читати його по декілька разів
поспіль. Необхідно в процесі читання звертати увагу на ключові слова,
факти та їх опис, причинно-наслідкові зв’язки між ними. Вивчення тексту
доцільно поєднувати з роботою над історичною картою.
5. Після
читання слід відповісти на питання до тексту та виконати завдання до нього.
6. Завершивши
роботу над запитаннями і завданнями, доцільно відновити послідовність викладу
тексту, переказавши його усно.
7. Не
забувайте про самоконтроль! Перевіряйте свої знання не тільки зразу після
закінчення роботи, а й через деякий час, щоб визначити міцність засвоєння
навчального матеріалу.
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ
1.Прочитайте
назву параграфа. Визнач за змістом підручника, до якої теми він входить.
2.Спочатку
прочитай параграф повністю. Уясни для себе його назву. На які частини він
ділиться.
Потім
починай вивчення за пунктами. Співстав назву пункту з його змістом, встанови
значення нових слів та виразів. Зверни увагу на дати, імена історичних діячів,
знайди на історичній карті всі необхідні об’єкти.
При роботі з
текстом пам’ятай про головні питання історика: що відбулося, де
відбулося, коли відбулося. Подумай про причини та наслідки подій.
Зверни увагу
на те, які події відбувалися в той час за межами України.
4.
Ознайомившись зі змістом параграфа, дай відповіді на поставлені до нього
питання. Розглянь малюнки.
5. Перекажи
зміст спочатку за пунктами, а потім і весь параграф. Використовуй карту,
ілюстрації у підручнику, вони допоможуть тобі добитися успіху. Краще
переказувати текст вголос. Робота над переказом допоможе тобі розвинути
пам’ять.
ЯК РЕЦЕНЗУВАТИ ВІДПОВІДЬ ТОВАРИША
Оцінюючи
відповідь товариша, подумай, наскільки він відповідає наступним вимогам:
1. Повнота
і правильність викладення фактів, висновків, датування подій.
2. Послідовність
і доказовість викладу.
3. Використання
і пояснення нових історичних термінів.
4. Використання
карти, хронології, цифрових даних.
5. Відмітити
мовні помилки ( непотрібні повтори, затянутість, бідність мови). Враховуючи зауваження,
об’єктивно оціни відповідь. Намагайся спочатку відмітити позитивні моменти, а
потім недоліки.
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПОНЯТТЯМИ
1. Прослухайте
визначення поняття, яке дав учитель або прочитайте його в підручнику.
2. Визначте,
з якими раніше відомими вам поняттями воно пов’язане.
3. Виділіть
головні ознаки, які відрізняють дане поняття від інших. Ці суттєві ознаки
повинні увійти до визначення поняття.
4. Проговоріть
повністю поняття, запишіть його у зошит.
ЯК ВИДІЛЯТИ ГОЛОВНЕ
Головне-це
думка, яка виражає зміст тексту.
1. Уважно
прочитайте весь текст.
2. Розділіть
текст на логічні частини.
3. Виділіть
у кожній частині головну думку, речення.
4. Спираючись
на свої записи, сформулюйте головну думку свого тексту.
ЯК ПОРІВНЮВАТИ
Поріняти- це
значить знайти спільні та відмінні якості предметів, речей, співвідносячи їх за
певними критеріями.
1. Продумайте
і складіть план порівняння предметів, подій, суспільних явищ.
· Виділіть
ознаки для порівняння, відкинувши несуттєві, залиште лише суттєві ознаки для
порівняння;
· Встановіть
порядок порівняння цих ознак і, якщо це можливо, розташуйте їх за ступенем
важливості, в залежності від провідної ознаки.
2. Послідовно
порівняйте за планом обидві події чи явища в їхньому розвитку.
3. Зробіть
розгорнуті висновки на основі порівняння, тобто встановіть схожість і
відмінність, зміни в розвитку подій та явищ.
ЯК УЗАГАЛЬНИТИ
Узагальнити-це
значить знайти загальні ознаки і якості явища чи теми, які вивчаються.
1. Уважно
прочитайте завдання.
2. Повторіть
весь матеріал.
3. Відберіть
найбільш важливі моменти.
4. Випишіть
необхідні дані до таблиці, схеми чи складіть їх самі.
5. Зробіть
висновки.
ЯК ДОВОДИТИ
1. Доведення
складається з аргументів, рассуждения і висновку.
2. Проаналізуйте
завдання, уясніть, що вимагається довести.
3. Визначте
висновок, який будете доводити.
4. Визначте
джерело, яким будете користуватися для аргументації своїх висновок.
5. Виділіть
вагомі факти, які підтверджують ваш висновок і систематизуйте їх.
6. Логічно
побудуйте своє доведення, закінчіть його висновком.
ХАРАКТЕРИСТИКА ВІЙНИ
1.Хронологічні
межі війни .
2.Країни-учасниці або військово-політичні блоки, які брали участь
конфлікті.
3 .Причини і
характер війни.
а)Основні протиріччя, які привели до
війни;
б) підготовка до війни, співвідношення сил, плани
сторін.
4.
Хід війни (основні
етапи)
а) привід до
війни та її
початок;
б) основні етапи та головні битви
5. Закінчення війни, умови миру, підсумки.
6. Значення
війни: економічні, політичні, соціальні та інші наслідки війни.
ХАРАКТЕРИСТИКА
ІСТОРИЧНОЇ ОСОБИ
1. Біографічні
відомості : коли народився, система виховання, найбільш важливі моменти в
дитинстві, етапи життя.
2. Особистісна
характеристика ( характер, темперамент, пізнавальні здібності, обдарованість,
потреби, спрямованість особистості).
3. Соціальна
діяльність особистості: світогляд, участь у політичному, суспільному,
державному житті та ступінь впливу на нього. Результати діяльності та їх
наслідки.
4. Оцінка
діяльності: значення для держави, суспільства, альтернативні оцінки діяльності
особистості істориками та сучасниками.
5. Моє
власне ставлення до історичної особи.
ХАРАКТЕРИСТИКА РЕВОЛЮЦІЇ
1. Причини
революції.
2. Задачі
революції.
3. Рушійні
сили ( класи, які ставлять певні завдання у даній революції та реалізують їх.
4. Клас-гегемон
(керівник даної революції).
5. Характер
революції (визначається за лозунгами, завданнями революції, а також за
складом рушійних сил),
6. Хід
революції (основні етапи, їх коротка характеристика).
7. Підсумки
революції.
8. Значення:
міжнародне та внутрішнє.
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ІСТОРИЧНИМ ДОКУМЕНТОМ?
1. З'ясуйте
походження документа.
1.1. Хто його автор?
1.2. За яких історичних обставин він з'явився?
1.3. Що являє собою документ за змістом і формою (опис історичної події
сучасником, оцінка події істориком, законодавчий акт тощо).
2. З'ясуйте,
яке завдання до документа ви повинні виконати і що для цього потрібно.
2.1. Якщо документ має поглибити ваші знання про якесь історичне явище, подію
чи особу, – пригадайте, що вам уже відомо про це.
3.
Прочитайте текст документа, визначте значення понять і термінів, що містяться в
ньому.
4. Спробуйте
виконати завдання. Якщо ви не можете це зробити, визначте, що вам заважає.
4.1. Зверніть увагу нате, як сформульовано завдання; можливо, ви не зрозуміли
поставленої задачі.
4.2. Прочитайте уважно й повільно документ іще раз, звертаючи увагу на зміст
окремих речень.
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити