субота, 23 квітня 2016 р.

Як розвалити систему освіти за сім кроків


Ідея про те, що держава може бути зацікавлена в зниженні якості освіти не є новою. Проте в "теорію змови" повірити завжди важче ніж в просту людську дурість.У данній статті пропонується перевірити правдоподібність гіпотези керованого зниження якості освіти за допомогою методики, придуманої братами Стругацькими. Отже,програма руйнування системи освіти (на прикладі вищої освіти) з 7 пунктів.


1. Зниження творчої мотивації педагогів.

Конкретні дії. Показником статусу людини в суспільстві та індикатором міри заслуг є зарплатня. Треба щоб у професорів і доцентів зарплати були на рівні прибиральниць. Це знизить статус педагога в очах суспільства і породить образу на систему. При цьому важливо довести ситуацію саме до абсурду- щоб викладачі отримували менше прибиральниці. Подібна ірраціональна ситуація вводить розум людини в стан афекту. Додатково у вузах слід створити ірраціональні і принизливі дефіцити: паперу, теалетного паперу, принтерів, порошку для принтерів і т. д. Гідний лицар не служить пану- ідіоту, а поважаючий себе професор не зможе з повною віддачею служити інституту -придурку.


2.Підрив авторитету педагогів.

Загальна ідея. Реалізуючи пункт 1,  ми вбиваємо одразу кількох зайців. Оскільки багатство є показником соціального статусу людини, студенти в основній масі будуть презирливо ставитися до викладачів нищебродів, вважиючи їх невдахами. При такому ставленні  процес передачі знань набуває ефективності, близької до нульової. Дивись п.1


3. Бюрократизація навчального процесу.

Загальна ідея. Армійська мудрість говорить: щоб солдату в голову не приходили погані думки, він повинен бути постійно зайнятий; не важливо чим. Щоб в голови педагогів не приходили хороші і розумні думки, вони теж повинні бути зайняті якою-небудь тупою і порожньою роботою.

Конкретні дії. Аналогом фарбування трви у вишах може бути заповнення незліченних і нікому не потрібних паперів і звітів.Щороку треба міняти форми основних документів, щоб всю документацію треба було переробляти заново. Щоб виключити творчу складову треба в документообіг внести елемент авральності: близько 50% паперів треба вимагати надати терміново з -сьогодні-на -завтра.


4. Лібералізація навчального процесу.

Загальна ідея. Навчання людини чогось нового в більшості випадків викликає опору. Тому насильство є невід`ємним елементом будь- якого ефективного освітнього процесу. Для зниження якості освіти треба максимально лібералізувати навчальний процес.

Конкретні дії. Вільне відвідування лекцій, вибір студентами педагогів, необмежена кількість перездач, мінімальне відрахування. Побільше капусників, КВК, конкурсів краси і т.д.


5. Руйнування інтелектуальної атмосфери.

Загальна ідея. У виші лекції та семінари - це не головне. Головне- це створення освітнього поля. Сотня світлих голів в одному місці створює унікальне "поле розуму"; потрапивши в це поле люди розумнішають на очах і народжують хороші ідеї. Однак це поле легко руйнується під дією низькорівневих вібрацій. Досить ввести в це поле десяток ідіотів і- поля більше немає. Якшо ідіотів буде більше, вони створюють своє "поле ідіотства" в якому люди дурнішають.

Конкретні дії. Необхідно усунути заслони, що перешкоджають прийому до вишів ідіотів, безкультурних, агресивних особистостей. Для цього необхідно: позбавити педагогів вишів відбирати студентів самостійно, зробити прийом безособовим, знизити поріг надходження до рівня двієчника. Щоб підвищення кількості учнів не потребувало додаткових бюджетних коштів, робимо наступне: надлишки студентів повинні самі оплачувати своє навчання, кількість викладачів не збільшувати збільшити навантаження кожному педагогу. Це вигідно, бо знеособлює навчальний процес і перетворює його на конвеєр.

6. Підбір керівних кадрів.

Загальна ідея. на керівну посади треба розставити людей, які не відповідають цим посадам. При правильному підборі швидкий розвал системи гарантований.

Конкретні дії. Призначати керувати тих хто не користується авторитетом і повагою у своїх колег, "міцних господарників", а не мислителів, людей сірих, які не мають талантів і досягнень. Вони будуть розуміти, що цілком і повністю зобов`язані своєму покровителю, ідеально коритися і зберігати таємницю. Для дестабілізації системи особливо цінними є: тупі, амбітні, гіперактивні, агресивні, боягузливі, жадібні люди.


7. Маскування.

Загальна ідея. Щоб програма руйнування освіти не тзустріла опір громадськості, її необхідно замаскувати. брехати треба по-крупному.

Конкретні дії. В ЗМІ треба створювати постійний шум про модернізацію, інновації, болонізації і т.п. Успіхи окремих особистостей на олімпіадах і конкурсах видавати за досягнення системи. Необхідно відволікати увагу громадськості на другорядні питання. Періодично починати безглузді реформи: 5- бальну систему міняти на 12- бальну, змінювати кількість років навчання, вводити, а потім скасовувати бакалаврат, магістратуру, профільне навчання, скорочувати або продовжувати канікули і т. п. Нехай у боротьбі проти другорядних нововведень активна частина педагогів утилізує і розпорошує свою протестну енергію.

Зауваження до програмиДана проограма розрахована на 5-10 років. Після цього починають діяти механізми позитивного зворотного зв`язку, коли випускники вишів самі підуть викладати, писати підручники. Тоді деградація освіньої системи набває незворотного характеру. Як бачите- нічого складного.

Автор статті: Д. Сандаков (січень 2013, Мінськ)


Що скажете на це, шановні педагоги?


Травневий В е л и к д е н ь  2016 р.

Це найбільше свято всього християнського світу, світлий день Христового Воскресіння.




 Боголюбивий український народ, особливо святкує Великодні свята зберігаючи і передаючи звичаї і традиції з покоління в покоління. А чи знаєте ви звідки походить традиція малювати писанки? За переказами, коли жиди кидали каміння в розп’ятого Ісуса, всі камінці що влучали в Ісуса ставали різнокольоровими. А традиція пекти та святити паску походить ще з часів старого завіту, Христос Воскрес саме на старозавітне свято Пасхи. Є ще одна гарна традиція вітати в це свято своїх рідних, пригощати їх смаколиками, а також тих  людей які  живуть поруч і не мають змоги влаштувати собі таке свято.


На Великдень на соломі

Против сонця діти
Грались собі крашанками
Та й стали хвалитись
Обновами. Тому к святкам
З лиштвою пошили
Сорочечку. А тій стьожку,
Тій стрічку купили.
Кому шапочку смушеву,
Чобітки шкапові,
Кому свитку. Одна тілько
Сидить без обнови
Сиріточка, рученята
Сховавши в рукава.
— Мені мати куповала.
— Мені батько справив.
— А мені хрещена мати
Лиштву вишивала.
— А я в попа обідала. —
Сирітка сказала.(Т.Шевченко)

Воскресіння Христа – це торжество справедливості і перемоги добра над злом. Воскресіння Ісуса – це утвердження віри і надії у серці кожного християнина, це великий дарунок Господньої любові.

Христос воскрес! – десь пролунало,
І на душі святково стало.
Ось кошики із рушниками
Несуть до церкви із пасками.
Святково свічки засвітились,
І всі частунки освятились.
Христос воскрес – лунають дзвони.
Хай зникнуть всякі перепони! 



До побачення, ЗНО з історії України 2016 р.!

Рада успіхам своїх старанних учнів. Співчуваю тим чиї сподівання не справдилися.  

А
           Актуально не тільки для ЗНО з укр. мови.
ктуально не тільки для ЗНО з укр. мови.






Слова Суворова :"Важко в навчанні - легко в бою",- корисно пам`ятати всім хто готується до ЗНО. А вчитися краще на чужих помилках, а не на власних. 






                                 Вчителям теж потрібні втішні слова:









Немає коментарів:

Дописати коментар